Uprkos činjenici da korona virus sabotira mnoge segmente društva, stiče se utisak da su muzičari nekako uspeli da izvuku pozitivnu stvar iz čitave situacije. Nova muzička izdanja izlaze gotovo regularno, a muzička industrija radi skoro pa identično kao pre situacije sa pandemijom. Mnogi muzičari su svoje karijere upravo započeli tako što su uleteli u razne kolaboracije sa istomišljenicima koje su pronašli putem društvenih mreža. Joe Stanton je pristupio svom projektu na potpuno drugačiji način time što je sve svoje ideje i muzičko iskustvo uložio u svoj novi mini album pod imenom Quarantined. Njegov projekat Merit Maker možda postoji od 2019, ali Quarantined upravo govori o anksioznosti koju prouzrokuju pandemija i karantin. Joe je čitav materijal osmislio u svom domu u Filadelfiji, a potrudio se da uključi i par gostujućih muzičara koji su dodatno obogatili ovo izdanje.
Quarantined neodoljivo podseća na bendove koji su činili ili i dalje čine Nardcore scenu. Svakako se oseća uticaj bendova poput Rich Kids On LSD, Dr. Know, Aggression ili Ill Repute, ali se Merit Maker definitivno ne zaustavlja na tome. Pored dominantnog prisustva hardcore punk zvuka s polovine osamdesetih prošlog veka, Joe Stanton je na ovom materijalu eksperimentisao i sa žanrovima poput melodic hardcore, crossover, thrash metal i punk rock. Njegov prethodni materijal je svakako obuhvatio melodični punk rock, pop punk i emo zvuk, ali je sa novim materijalom definitivno promenio putanju na bolje. Vreme će pokazati da li će ova odluka pozitivno ili negativno uticati na slušaoce, ali Quarantined bez ikakve sumnje pokazuje određeni evolutivni pomak Merit Makera. Možda ovaj materijal ne poseduje estetiku prethodnika, ali svakako demonstrira svestranost Joe Stantona i gostujućih muzičara, koji su odradili fenomenalan posao na svojim instrumentima.
Uticaj Nardcore scene svakako čini ovo izdanje dodatno zanimljivim, pošto se moderni bendovi retko opredeljuju za ovakav zvuk. Zbog uticaja gorepomenutih bendova na muzički pravac Merit Makera, Quaratined zvuči sveže, uprkos činjenici da je u pitanju zaseban podžanr hardcore punka koji je verovatno prežvakan milion puta od polovine osamdesetih do polovine devedesetih. Ipak, ovakav materijal se ne sreće toliko često na današnjoj hardcore punk sceni i svakako će prijati fanovima bendova koji su nekada činili Nardcore scenu. Quarantined je dostupan putem Spotify i Bandcamp.
Priča o sastavu ,,Violent Femmes”, počinje početom osamdesetih godina prošlog veka, negde na uglu ulica grada Milvokija. Na tom ćošku stajala su trojica mladića, naoražani akustičnim instrumentima, svirali su i pevali za ravnodušne prolaznike. Upravo na te mladiće naleteli su članovi benda ,,Pretenders”, koji su baš to veče svirali u Milvokiju. I jednostavno, oduševio ih je sirovi zvuk koji su ovi mladići proizvodili. Ulična trojka, u kojoj je autor svih pesama Gordon Gano još uvek bio tinejdžer, prihvatila je poziv Pritendersa da im te večeri budu predgrupa. Tako je, u dvorani Orijental u Milvokiju, započela karijera sastava Violent Femmes, jedna od najzanimljivijih i najznačajnijih rock skupina sa kraja XX veka.
Violent Femmes su se pojavili u vreme kada je punk rock bio na vrhuncu, ali su se odlučili za drugačiji pristup. Umesto električnih gitara i brze muzike, oni su stvorili akustični zvuk koji kombinuje sirovu energiju punk stila sa folk melodijama. Zapravo uspeli su da spoje elemente folk muzike sa punk estetikom, stvarajući hibridni pravac poznat kao “folk-punk”. Ova kombinacija omogućila je bendu da se izdvoji u moru tadašnjih muzičkih pravaca i donese ovom triju iz Milvokija status kultnog benda.
Violent Femmes osnovali su Gordon Gano (vokal i gitara), Brian Ritchie (bas) i Victor DeLorenzo (bubnjevi) sa željom da stvaraju muziku koja bi prkosila normama tadašnjeg mejnstrima. Njihov istoimeni debitantski album iz 1983. godine postao je klasik koji i danas ima značajan uticaj na alternativne i indie muzičare. Genijalni triling pesama ,,Blister in The Sun”, “Add it Up” i “Kiss Off” , govori više o adolescentnim zbivanjima nego bilo koja psihijatrijska ili psihološka naučna studija.
Pored debitantskog albuma, koji je postao simbol njihovog zvuka, Violent Femmes su tokom karijere objavili i druge značajne albume:
“Hallowed Ground” (1984): Sa više mračnih i religijskih tema, ovaj album je pokazao evoluciju benda u tematskom i zvučnom smislu.
“The Blind Leading the Naked” (1986): Ovaj album je doneo produkciju Tima Kerrera iz sastava “Talking Heads”, i doneo je nešto komercijalniji zvuk.
“Why Do Birds Sing?” (1991): Pesma “American Music” sa ovog albuma postala je hit i donela bendu novi talas popularnosti.
Nakon kratke pauze 1987. godine, bend se ponovo okupio 1989. godine i nastavio da izdaje muziku tokom 1990-ih. Iako su imali svoje uspone i padove, Violent Femmes su ostali relevantni na alternativnoj sceni. Nakon još jedne pauze u kasnim 2000-im, bend se ponovo okupio 2013. godine i izdao nove albume kao što su ”We Can Do Anything” (2016) i ”Hotel Last Resort” (2019).
Violent Femmes su više od običnog benda. Može se slobodno reći da su simbol generacije koja se kroz muziku suočila sa sopstvenim demonima. Njihov debi album ostaje klasičan primer kako spojiti različite muzičke stilove u nešto jedinstveno i trajno. Sa svakim novim projektom, Violent Femmes nastavljaju da inspirišu nove generacije slušalaca i muzičara, potvrđujući svoj status jednog od najvažnijih bendova alternativne scene.
Jedne vrele letnje večeri, tokom koje se povela priča o muzici, jedna deojka sa divnim braon očima priznala mi je da ne može da se seti ko je Van Morrison. A kada sam joj pustio pesmu ,,Brown Eyed Girl”, iznenađeno je rekla da je to njena omiljena pesma i da...
0 Comments