Rajan Adams (Ryan Adams) je plodan kantautor, gitarista i producent, čija karijera traje više od dve decenije. Poznat je po sposobnosti da spoji različite žanrove – kantri, rok i folk. Pokušaćemo da predstavimo svojevrsnu retrospektivu njegove muzike, uticaja i razvoja njegovog umetničkog izraza.
Rajan Adams prvi put je privukao pažnju kao frontmen grupe “Whiskeytown”, alt-kantri benda formiranog sredinom 1990-ih. Njihovim drugim albumom, Strangers Almanac (1997), učvrstio je njihovo mesto u oživljavanju ovog žanra, spajajući sirovost panka sa tradicionalnim kantri instrumentima. U ovom periodu Adams se izdvojio kao autor pesama sa emocionalnom dubinom i autentičnošću.
Krajem 1990-ih, Adams je započeo solo karijeru, objavljujući debitantski solo album Heartbreaker (2000), koji i dalje ostaje jedan od njegovih najomiljenijih albuma. Ovaj album pokazao je njegovu sposobnost da piše duboko lične tekstove, prikazujući srceparajuće, čežnjive i usamljene teme koje će postati prepoznatljive u njegovom radu. Pesma „Come Pick Me Up“ postala je pravi klasik, ukomponovana sa Adamsovim hrapavim, emotivnim vokalom.
Adamsov sledeći album, Gold (2001), doneo mu je širu prepoznatljivost. Objavljen ubrzo nakon događaja od 11. septembra 2001. goidne, pesma „New York, New York“ postala je dirljiva himna za mnoge. Ovaj album bio je iskorak ka uglađenijem, rokerskom zvuku, sa bogatim aranžmanima i pesmama koje su bile prilagođene za radio. Numere poput „When the Stars Go Blue“ i „Firecracker“ pokazale su njegovu svestranost, lako prelazeći iz emotivnih balada u energične rok melodije.
“Gold” je Adamsa postavio izvan okvira alt-kantri umetnika, omogućivši mu da uđe u širi muzički svet. Njegova sposobnost da spoji folk-rok sa klasičnom američkom pesničkom tradicijom privukla je fanove iz različitih žanrova, od ljubitelja indie muzike do ljubitelja roka.
Tokom 2000-ih, Adams je nastavio da izdaje niz albuma. Svakim od tih albuma uspeo je da prikaže drugačiji aspekt njegove muzičke ličnosti. Formirao je prateći bend “The Cardinals” i sa njima izdao nekoliko albuma, uključujući Cold Roses (2005) i Jacksonville City Nights (2005). Ovi albumi su se vratili alt-kantri zvuku, ali su uključili i šire muzičke uticaje, od Grateful Dead-a do honky-tonk prizvuka.
Adamsova plodna produkcija u tom periodu bila je i blagoslov i teret. Iako su albumi poput Cold Roses hvaljeni zbog svoje ambicije i dubine, kritičari i fanovi su ponekad imali poteškoća da prate veliki broj izdanja. Uprkos tome, pesme poput „Let It Ride“ i „A Kiss Before I Go“ postale su omiljene među fanovima, učvrstivši njegovo mesto kao dinamičnog izvođača uživo.
U ovom periodu nastaje i jedna od njaboljih obrada pesme ,,Wonderwall” benda Oasis.
Do kraja 2000-ih, Adams se povukao iz javnog života, navodeći zdravstvene probleme i lične borbe, uključujući borbu sa Meniereovom bolešću. Sve ovo će ga primorati da 2009. godine privremeno raspusti The Cardinals i napravi pauzu u objavljivanju muzike.
Ovaj period pokazao se kao ključan za Adamsa. Pre svega omogućio mu je da se suoči sa fizičkim i emotivnim izazovima dok je obnavljao svoju kreativnu energiju. U tom periodu se oženio glumicom Mendi Mur (Mandy Moore), iako je njihov odnos kasnije postao tema tabloida nakon razvoda.
Adams se vratio muzici sa albumom Ashes & Fire (2011), koji je bio ispunjen sa više akustičnih deonica, vraćajući se duboko emotivnim tekstovima nalik na one iz Heartbreaker-a. Album je dobro primljen i od strane publike kao i kritike. To je Adamsu bio vetar u leđa snažan podsticaj za povratak nakon pauze.
Pored ovog albuma u ovom periodu nastaje veoma zanimljiv projekat “1989” . Ovaj projekat predstavlja Adamsove obrade pesama poznate američke pevačice Tejlor Svift sa istoimenog albuma. Pevačica je o ovom projektu izjavila: „Ryan Adams je jedan od umetnika koji su oblikovali moje pisanje pesama. Moj omiljeni deo njegovog stila stvaranja muzike je njegova sposobnost da u nju unese ranjivost koja prožima i boli, i upravo to je učinio sa svojim projektom obrade mog albuma 1989. Kada sam prvi put čula da će Ryan obrađivati ceo moj album, nisam mogla da verujem. Čast mi je što želi da moje priče i stihove oživi na novi način. Okupio je neke od najboljih muzičara da snime ovaj album, i ako su delovi koje je objavio neka indikacija, ovo će biti zaista posebno.”
Godine 2017. Adams je izdao Prisoner, album koji se široko tumači kao proizvod na koji je veoma uticao njegov nedavni razvod od Mendi Mur. Sa pesmama poput „Do You Still Love Me?“ i „To Be Without You“, ovaj album je istraživao bol raskida sa sirovom emocijom, hvatajući raspad veze u bolnim detaljima. Adamsova ranjiva ispovest snažno je odjeknula među fanovima, dokazujući da i dalje može duboko da se poveže sa publikom kroz svoju muziku.
Godine 2019, optužbe za emocionalno zlostavljanje i neprimereno ponašanje izašle su u javnost protiv Adamsa, što je dovelo do značajnih posledica po njegovu karijeru. Nekoliko žena, uključujući i bivšu suprugu Mendi Mur, iznelo je svoje iskustvo, što je rezultiralo otkazanim turnejama i pauzom u njegovoj diskografskoj aktivnosti. Iako se Adams izvinio za svoje ponašanje, kontroverza je značajno uticala na njegov imidž i tok karijere.
U godinama koje su usledile, Adams je pokušao da obnovi karijeru, izdajući nekoliko albuma, uključujući Wednesdays (2020) i Big Colors (2021), mada je njegova javna prisutnost i dalje bila dosta slaba. Ovi albumi predstavili su sumornije raspoloženje, s temama iskupljenja i oproštaja.
Uprkos ličnim kontroverzama, doprinosi Ryana Adamsa modernoj muzici su neosporni. Njegova sposobnost da spoji žanrove, njegovo duboko razumevanje američkih pesničkih tradicija i njegova plodnost kao izvođača učinili su ga ključnom figurom u alt-kantri i rok sceni. Albumi poput Heartbreaker, Gold i Cold Roses i dalje odjekuju među fanovima i kritičarima.
Ryan Adams ostaje složena figura u svetu muzike. Njegov talenat kao kantautora i izvođača često je u senci njegovih ličnig borbi, ali njegova muzika ostavlja trajan utisak na alt-kantri i indie rok scenu. Za one koji nalaze utehu u njegovim pesmama, Rajan Adams će uvek ostati u sećanju kao kvalitetan muzičar privlačnog glasa koji će uprkos manama, duboko ostati urezan sa temama ljubavi, gubitka i iskupljenja.
0 Comments